Γράφτηκε στις . Δημοσιεύτηκε στο Πολιτιστικά.

“Η Πιλάρ είμαι εγώ!”

Μια εικονική περιήγηση στην κινηματογραφική καριέρα της Κατίνα Παξινού παρακολούθησαν οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Σουφλίου την Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024 .Το εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα σύγχρονης εκπαίδευσης είναι αποτέλεσμα της δημιουργικής σύμπραξης τριών εταίρων, του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, της Museotek και της Ετεροτοπίας, και υλοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού. Το αρχειακό υλικό, οι εικόνες και ο χώρος του Μουσείου όπου εκτυλίσσεται το πρόγραμμα είναι μια ευγενική παραχώρηση του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης.

pilar 3 pilar 2   pilar 1

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, πήραν στα χέρια τους έγγραφα και άρθρα από το ξένο τύπο της εποχής για τη μεγάλη ηθοποιό, τις δράσεις της, τις ταινίες της, τη βράβευσή της με το κινηματογραφικό βραβείο ΟΣΚΑΡ, τη βοήθεια που έδωσε στην Ελλάδα κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά και το πώς η ίδια εγκλωβίστηκε στην Αγγλία στην αρχή του πολέμου από τους βομβαρδισμούς της χώρας από Γερμανούς.

Πραγματοποίησαν ένα ταξίδι στο παρελθόν με τη βοήθεια του μουσειακού θεάτρου, όπου οι μαθητές μεταφέρθηκαν διαδικτυακά σε έναν χώρο ειδικά διαμορφωμένο σε οικία της Παξινού. Υπήρξε αλληλεπίδραση με την υποτιθέμενη δημοσιογράφο Σοφία Αντωνίου που περιμένει να πάρει συνέντευξη από την ηθοποιό και εντωμεταξύ συνομιλεί με τους μαθητές και τους ζητά να αντλήσουν πληροφορίες για συγκεκριμένες πτυχές της ζωής της Παξινού από τα έγγραφα που έχουν στα χέρια τους. Η διάδραση ήταν τόσο ενδιαφέρουσα που βοήθησε τους μαθητές με ευέλικτο, ενδιαφέρον και χωρίς ιδιαίτερο κόπο να μάθουν στοιχεία για τη μεγάλη ηθοποιό που τίμησε την τέχνη της και την Ελλάδα.

Οι εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία και αλληλεπίδραση επιτρέπουν στα μουσεία, τις βιβλιοθήκες, τα αρχεία και τους χώρους πολιτισμικής κληρονομιάς να υποστηρίξουν τα σχολεία με νέους και συναρπαστικούς τρόπους: ξεπερνώντας εμπόδια στην πρόσβαση και μεταφέροντας το ιστορικό υλικό, τις συλλογές και τη σύγχρονη έρευνα πιο κοντά στη σχολική τάξη.